אבישי גרוסמן


בן וחבר קיבוץ עין שמר,מחנך במקצועו, בוגר בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה ומוסמך במדעי היהדות במכונים שכטר והרטמן בהשכלתו. השתייך בזמנו לחבורה שהוציאה לאור את הקבצים: "שיח לוחמים", חברה שסועה: מבט מן השמאל החילוני ו"בין העצים". אבישי היה גם בעל טור קבוע במוסף "חותם" של "על המשמר" ו"הדף הירוק". אבישי כתב והוציא לאור כמה ספרים, ביניהם- "להגיע למקום שממנו התחלנו" "מה שרואים משם" "איש איש פרתו וקרציותיה". מתוך ספרו "מה שרואים משם" שיצא לאור בתשס"ו 2005 : "לפני חודשים אחדים מלאו לי שישים ושבע שנים. אני מרגיש שעברתי את הפסגה ואני נמצא בגלישה איטית, אבל מתמדת, במורד ההר של חיי. תהליך של יציאה ממוקדי קבלת החלטות, מצב בריאותי ה"לא משהו", בנים שבגרו והפכו לעצמאים, כל אלה מותירים לי הרבה זמן פנוי למחשבות. החלטתי לנסות ולרכז את "חכמת הזקנים" שנצברה בתוכי, ובעיקר התמקדתי בשאלות שאין להן תשובה ברורה וחד משמעית. אני רואה בקטעים אותם כתבתי חומר למחשבה, נושאים לדיון ולא אמת שאין עליה עוררין. הקטעים רובם קצרים, ניסיון לגעת בעיקר העיקרים, "מינימום ברוטו על הנטו". לאבישי- תודה על תרומתך לתרבות ולחברה בעין שמר, מאחלים לך שתמשיך בפועלך. בהצלחה!